VIIMASED POSTITUSED

Poksikäpikud...Milleks vaja ning kuidas me neid kasutame?

October 14, 2017

 

 

Täna räägime lühidalt ühest kõige olulisemast meie trennis kasutatavast inventarist ehk poksikäpikutest.  Poksikäpikuid saad kasutada ainult paaris, mis on hea vaheldus poksikotile.  Nende väikene pind arendab suurepäraselt löögi täpsust. Lisaks sellele on käpikud kerged. See annab käpikute kandjale võimaluse liikuda ilma kiirust kaotamata ning õigeaegselt muuta käpikute kaldenurka, et teha kombinatsioone, mis on tegelikule võitlusele sarnased.

 

On oluline aru saada, et poksikotiga töötamisel suureneb löögijõud kiiremini kui lihaste valmisolek. Keha kohaneb tugeva löögiga ajavahemikus 6 kuni 10 nädalat. Selle aja jooksul on soovitatav trenni teha käpikute peal. See aitab arendada lihaseid ja suurendada stabiilsust, mille järel on vigastuste oht oluliselt väiksem. Samuti ei ole liigeste ja sidekoe koormus liialt suur.

 

Kui olete kunagi professionaalseid võitluskunsti matše hoolikalt jälginud, siis võib-olla olete märganud, et poksijad hakkavad reageerima löögile isegi enne, kui vastane jõuab rusikat või küünarnukki liigutama hakata. Selleks, et teil tekiks sama oskus, peate nii lööma kui ka hoidma käpikuid vaheldumisi. Nii õpite kiiremini lugema vastase plaane. See tuleneb sellest, et pärast teatavat refleksi väljaarenemist hakkab aju automaatselt tõlgendama kogu vastase tegevust. Selle tulemusena ilmuvad kaitseks vajalikud oskused- areneb õige psühholoogiline hoiak ning kaob hirm löögi ees.

 

Pidage meeles, et Teie peamine ülesanne on simuleerida tõelise lahingu tingimusi, pöörates tähelepanu löökidele ja kaitsele. Selleks on meil olemas põhiprintsiibid, kuidas me poksikäpikuid hoidma peame .

Käte otselöögid(jab, cross) ja altlöögid(uppercut) on suunatud vastase lõua pihta, küljelöögid on reeglina suunatud meelekoha piirkonda . See tähendab seda, et käpikuid tuleb hoida vastavalt löögile.

 

Hoidke käpikuid natukene näost eemal, kuid mitte liiga kaugel.  Isegi kui partner  lööb mööda, ei tohiks tema rusikas sinu näo pihta minna. Alati kontrollige vastast silmkontaktiga, laske oma lõug natukene allapoole  ja seadke oma käpikud nii, et näeksite täielikult partneri käsi.

See, kes hoiab käpikuid, peab pidevalt liikuma- pöörates käpikuid ründaja poole ja vastane omakorda peab jõudma sooritada lööke. On ohtlik samal ajal liikuda ja panna käpikuid valmis löögiks.

 

Suurendades kiirust järk-järgult, annad ründajale võimaluse lööke sooritada. Kui näete, et partneri käed hakkavad alla vajuma või ta tõstab lõuga üles, võite imiteerida lööki käpikuga, andes partnerile teada, et ta pööraks oma tehnilisele sooritusele rohkem tähelepanu. Siinkohal on oluline mitte lüüa, vaid lihtsalt imiteerida lööki käpikutega.

 

Käpikute peal töötamine on eelkõige töö paarilisega. Palju sõltub Teie meeskonnatööst. Näiteks, kui paned käpikut otselöögiks valmis, aga partner lööb küljelööki, võib see põhjustada vigastusi. Seega, enne kui alustate kasutama kiireid lööke, peate kindlalt teadma, kuidas tuleb käpikuid hoida iga löögi ajal.

 

  • Sirgete löökide puhul peavad poksikäpikud olema keeratud partneri poole 35 kuni 40 kraadise nurga alt ehk käpikud vaatavad veidikene allapoole. Lööki vastu võttes peab käpikute kandja tegema kerget vastulööki. Kui hoiate käpikuid niiviisi, et käpikud on suunatud partneri poole otse, on väga lihtne enda rannet vigastada.

  • Küljelöögi vastuvõtmisel hoidke käpikuid 90 kraadise nurga all. Kui partner lööb parema käega küljelööki, asetage see nii, et peopesa sisepind oleks pööratud partneri poole.

  • Altlöögi puhul hoiame käpikuid nii, et need oleks põrandaga paralleelselt.

 

Pidage meeles, et poksikäpikute peal saame harjutada ainult rusikaga lööke. Küünarnukkide, põlvelöökide ning jalalöökide jaoks kasutame taipoksi käpikud.

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

JÄLGI MEIE TEGEVUSI
Please reload

arhiiv
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square

December 11, 2017

Please reload