VIIMASED POSTITUSED

Naised, trenn ja alkohol

November 15, 2017

 

 

Levinud on tugev stereotüüp, kuidas naistele meeldib õhtul pärast rasket päeva juua klaasike (või kaks) veini. Otseselt pole selles stereotüübis midagi halba, kuid stereotüübid tekivad enamasti põhjusel, et vähemalt osa naisi nii käitubki.

 

Täna uurime, kuidas alkoholi tarbimine mõjutab naiste treeninguid, olgu koguseks pokaal veini või rohkem.

 

Olenemata kogusest, muudab alkohol organismis valgu sünteesimist. Täpsemalt, alkohol takistab valgusünteesi toimumist, mis tähendab, et kui pärast jõusaalis käimist dringile minna, pole trennist tegelikult organismile kasu.

 

Teadagi on alkoholil dehüdreeriv efekt organismile. Vedeliku vajadusest trenni tehes oleme rääkinud oma varasemas postituses, seega me täna sellel pikemalt ei peatu (loe: Kas juua trennis või mitte ? ). Küll aga, toome välja, et hommikul kogetav pohmakas või kassiahastus on suuresti tingitud just vedeliku vähesusest kehas. Pohmakaga kaasnevad peavalud, iiveldus ja üleüldine meeleolu langus ei aita kuidagi kaasa treeningmotivatsioonile ega keha taastumisele.

 

Keha taastumisvõime on oluline märksõna, kui rääkida treeningute efektiivsusest organismile. Mida kiiremini keha on võimeline ennast taastama, seda paremad on saavutused. Lisades treeningule juurde alkoholi tarbimise, siis keha taastumisvõime väheneb oluliselt.

 

Kuna alkohol on depressant, siis lisaks meeleolu muutustele põhjustab alkohol segadust ka unerütmis ja magamises. Halb uni taandub taaskord keha taastumisvõime vähenemisele, mis sportivale inimesele kasu ei too.

 

Samuti koosneb alkohol nn tühjadest kaloritest - see tähendab, et alkohol sisaldab suures koguses süsivesikuid.

 

Keha lagundab alkoholis olevaid süsivesikuid teisiti. Alkohol on keha lagundamisprotsessis kui egoistlik mürk, millest organism soovib esimesena lahti saada, sest alkohol ei ole asi, mida organismis talletada. Kuna organism tegeleb alkoholi lagundamisega, siis kõik muu peab paraku jääma ootele, mistõttu aeglustub üldine ainevahetus ja tulemuseks on kaalutõus.

 

 

Viimasena argumendina toome välja, et organism suudab alkoholi kiirelt lagundada, mistõttu pole inimese veresisalduses enam alkoholi ehk inimene on kaine. Sellegipoolest võib pärast suure koguse alkoholi tarvitamist püsida kehale negatiivne toime ka mitmeid päevi hiljem.

 

Olenemata, kas treenida kaalulangetuse või parema füüsilise vormi jaoks, tuleks enne stereotüüpset klaasikest veini endalt küsida, kas see ilus mürk on ikka kehale vajalik? 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

JÄLGI MEIE TEGEVUSI
Please reload

arhiiv
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square

December 11, 2017

Please reload