VIIMASED POSTITUSED

7 nõuannet võitlusspordiga alustajale

November 23, 2017

 

 

Rühmatrenniga ja eratrennidega on võimalik liituda igal ajal, tuleb lihtsalt ise olla valmis tööd tegema. Lisaks peab olema valmis tegema esimest sammu diivanist kaugemale.

Seega anname täna nõu, kuidas võitlusspordiga alustada.

 

1.     Sinu füüsiline vorm ei oma eriti tähtsust võitlusspordiga alustades.

 

 

 Jah, alguses toimub soojendus, mis võtab võhma välja ja aeg-ajalt võib tekkida soojenduse käigus tunne, et ega trenni pärast seda pole võimalik teha. Siiski anna endast parim ja kui vajad hetke, et puhata, siis ära karda - ka teised teavad, et sa oled alles uus.

 

Kui soojendus on “üle elatud”, siis harjutades uusi tehnikaid, tuleb meeles pidada, et rapsimine ei vii kuhugi. Uusi lööke ja tehnikaid õppides pead sa omandama uue oskuse. Pole mõtet teha esimene seeria kiiresti, kõvasti ja valesti. Pärast seda on jälle võhm väljas ja kasutegur on ka väike.

 

Keskendu, mõtle läbi oma iga löök ja omanda uus oskus aeglaselt, aga kindlalt.

 

 

 

2.   Tõenäoliselt… alguses ei tule asjad nii kergelt välja kui edasijõudnutel.

 

 

 

“Kui see oleks lihtne, siis teeksid seda kõik.” Nii lihtne see ongi. Mida rohkem korralikult harjutada, seda paremini hakkavad löögid välja tulema.

Inimesed on erinevad. Kui su sõbranna omandab uue tehnika kiiremini kui sina, siis taaskord ära lase sellel ennast heidutada - kindlasti oled ka sina milleski osavam kui tema. Oluline on, et ei annaks alla!

 

 

 

3.     Tule varakult, lahku hilja ja küsi küsimusi!

 

 Tule veidi varem, et rahulikult sisse elada uude situatsiooni ja viia mõtted töölt ning koolilt teisele asjale - trennile. See annab sulle aega rahulikult ennast trenniks valmis panna, juuksed patsi panna ning kätele sidemed siduda.

Kui sa tunned, et tehnika ei tule õigesti välja või sa ei mõista, miks ühe või teise harjutuse tegemine on vajalik, siis kasuta võimalust ning küsi! Vahel on parem teada, mida mõni harjutus aitab saavutada. Samuti on targem õppida tehnikad selgeks kohe alguses õigesti, sest hilisem ümberõppimine pole enam nii kerge. Sinu treener ei hammusta - küsi julgelt!

Pärast trenni lõppu peab venitama! Usu, sa muidu kahetsed järgmisel päeval.

 

                                                                    4.     Ära unusta hingata!

 

Õigesti hingamine trennis on väga oluline. Sellest sõltub suuresti, kuidas ja kui kaua sa trennis efektiivselt töötada jaksad. Hinga välja, kui sa lööd ning käpikuid hoides lööki vastu võttes.

 

 

 

 

 

5.     Varjupoks - seda peab võtma TÕSISELT.

 

Jah, varjupoks on kahtlane tegevus, eriti alguses. Ka hiljem võib see tunduda tobe, kuid tegelikult on see väga kasulik. Jälgi peeglist, kuidas sa juba õpitud tehnikaid teed ja vaata, kas kõik on ikka õigesti! Varjupoks annab võimaluse keerata kiirust veidi maha ja harjutada tehnikad nii selgeks, et need tuleks refleksina õigesti. Jällegi, kui tunned, et sa ei oska midagi peale hakata endaga varjupoksi ajal, küsi oma treenerilt nõu.

 

6.     Suured tulemused ei tule üleöö.

Nii nagu Roomat ei ehitatud päevaga, ei saa sinust pärast esimest võitlusspordi trenni profisportlane. Anna endale aega ja regulaarse trenniga on võimalik saavutada suuri tulemusi!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.     Ole oma trennikaaslastele toeks.

 

 

 Trennis ole oma trennikaaslaste vastu sõbralik ja avatud. Ole lahke kiituse jagamisega, kui näed, et su paarilisel tuleb harjutus ilusti välja või hoopis sõbralikult viita, mis on sinu arvates valesti, kui ta tehnikat sooritab. Vajadusel palu treeneril täpselt vaadata, kas ja mis on viltu. Ole sõbralik ja avatud.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#s3gt_translate_tooltip_mini { display: none !important; }
Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

JÄLGI MEIE TEGEVUSI
Please reload

arhiiv
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square

December 11, 2017

Please reload